Adidas: Víc než jen tři pruhy?

Adidas

Historie a založení adidas

Příběh adidasu se začal psát v roce 1924 v malém bavorském městečku Herzogenaurach. Zakladatelem značky byl švec Adolf "Adi" Dassler, který se rozhodl vyrábět sportovní obuv ve svém domě. Jeho cílem bylo vytvořit boty, které by sportovcům poskytly co nejlepší výkon a zároveň maximální pohodlí. Adi Dassler byl sám vášnivým sportovcem a věřil, že správná obuv může být klíčem k úspěchu. Prvním velkým úspěchem pro adidas se staly olympijské hry v roce 1936 v Berlíně, kde americký atlet Jesse Owens v Dasslerových tretrách získal čtyři zlaté medaile. Tato událost katapultovala značku do povědomí sportovní veřejnosti a položila základy pro její budoucí globální expanzi. Po druhé světové válce se adidas stal synonymem pro inovace a kvalitu ve světě sportovní obuvi a oblečení. Značka se stala partnerem mnoha sportovních hvězd a týmů a její logo s třemi pruhy se stalo symbolem sportovního ducha a odhodlání.

Sportovní ikony a adidas

Adidas, to jméno rezonuje sportovním světem už desítky let. Od skromných začátků v německém Herzogenaurachu se značka vypracovala na ikonu, která obléká a obouvá sportovní legendy napříč generacemi a disciplínami. Kdo by neznal ikonické tři pruhy, symbol výkonu, stylu a inovace? Adidas se nespokojil jen s pozicí dodavatele sportovního vybavení, ale stal se nedílnou součástí sportovní historie. Spolupráce s atletickými hvězdami, jako byl Muhammad Ali, posunula značku na novou úroveň a ukázala světu sílu spojení sportu a marketingu. Ať už jde o fotbalové trávníky, atletické ovály nebo basketbalové palubovky, adidas je tam, kde se píší sportovní dějiny.

Srovnání značek sportovního oblečení
Vlastnost adidas Nike
Rok založení 1949 1964
Původní zaměření Obuv pro atlety Běžecká obuv

Inovace a technologie

Značka adidas je známá svým inovativním přístupem k sportovnímu oblečení a obuvi. Neustále posouvá hranice možností a přináší nové technologie, které sportovcům všech úrovní pomáhají dosahovat lepších výkonů. Jednou z klíčových inovací je bezesporu technologie Boost, která využívá tisíce drobných kapslí z termoplastického polyuretanu (TPU) pro maximální tlumení nárazů a návratnost energie. Boty s technologií Boost jsou lehké, pohodlné a poskytují běžcům neuvěřitelný pocit odrazu. Další významnou inovací je technologie Primeknit, která umožňuje vytvářet bezešvé svršky bot s vysokou prodyšností a podporou. Primeknit se přizpůsobí tvaru nohy a poskytuje tak maximální pohodlí a stabilitu. Adidas se také zaměřuje na udržitelnost a využívá recyklované materiály ve svých produktech. Například kolekce adidas Parley využívá plasty zachycené v oceánech a pobřežních oblastech, čímž přispívá k ochraně životního prostředí. Inovace a technologie jsou pro značku adidas klíčové a neustále se snaží posouvat hranice možností, aby sportovcům po celém světě poskytla ty nejlepší produkty.

Design a styl adidas

Adidas je synonymem pro sportovní styl již po desetiletí. Jeho ikonický design s třemi pruhy a logem trojlístku se stal symbolem sportovní výkonnosti a pouliční módy. Značka Adidas mistrně propojuje funkčnost a styl, a to jak u sportovního oblečení, tak u tenisek.

Tajemstvím úspěchu designu Adidas je jeho jednoduchost a nadčasovost. Čisté linie, výrazné barvy a minimum detailů zaručují, že oblečení a obuv Adidas vypadají skvěle i po letech. Značka se nebojí experimentovat s novými materiály a technologiemi, ale vždy si zachovává svůj charakteristický styl.

Adidas se stal nedílnou součástí popkultury a jeho oblečení a obuv nosí sportovci, celebrity i běžní lidé po celém světě. Ať už se jedná o klasické tenisky Superstar, běžecké boty Ultraboost nebo sportovní soupravy s logem Originals, Adidas vždy zaručuje styl a kvalitu.

Adidas: tři pruhy, které spojují sportovce i snílky, pot a slzy vítězství i snahu o překonání sebe sama.

Zdeněk Dvořák

Spolupráce a kolekce

Adidas, to je jméno, které rezonuje světem sportu a lifestylu už desítky let. Tato značka se ale nespokojuje jen s minulými úspěchy. Právě naopak, neustále posouvá hranice inovací a kreativity, a to i skrze unikátní spolupráce s dalšími ikonami. Ať už se jedná o módní návrháře, sportovní kluby nebo celebrity, adidas si pečlivě vybírá partnery, kteří sdílí jeho vášeň pro styl, výkon a originalitu. Výsledkem jsou pak limitované kolekce, které se stávají doslova sběratelskými kousky. Od tenisek s podpisem Kanye Westa, přes fotbalové dresy s logem Pharrella Williamse až po streetwear inspirovaný japonskou kulturou ve spolupráci s A Bathing Ape, adidas dokazuje, že kreativita nezná hranic. Tyto kolekce neoslovují jen fanoušky dané značky nebo osobnosti, ale otevírají dveře do světa, kde se propojuje sport, móda a umění. Ať už jste vášnivý sportovec, milovník tenisek nebo jen hledáte originální kousek do svého šatníku, adidas a jeho kolaborace vám zaručeně mají co nabídnout.

Udržitelnost a etika

V dnešní době si spotřebitelé stále více uvědomují dopad svých nákupních rozhodnutí na planetu. Zákazníci se zajímají o původ produktů, podmínky jejich výroby a materiály, ze kterých jsou vyrobeny. Adidas si uvědomuje svou odpovědnost a zavázal se k udržitelnému rozvoji a etickému chování v celém svém dodavatelském řetězci. Značka aktivně pracuje na snižování své ekologické stopy, a to například využíváním recyklovaných materiálů, snižováním spotřeby vody a energie ve výrobním procesu a podporou udržitelnějších způsobů dopravy. Adidas se také zaměřuje na férové pracovní podmínky a dodržování lidských práv ve svých továrnách a u svých dodavatelů. Společnost má zavedený přísný kodex chování a pravidelně provádí audity, aby se ujistila, že jsou dodržovány. Transparentnost je pro Adidas klíčová a značka se snaží o otevřenou komunikaci se svými zákazníky o svém úsilí v oblasti udržitelnosti a etiky. Zákazníci tak mají možnost činit informovaná rozhodnutí a vybírat si produkty, které jsou v souladu s jejich hodnotami.

Adidas v České republice

Značka Adidas má v České republice dlouhou a bohatou historii. Již od dob Československa patřily její produkty, zejména sportovní obuv, mezi velmi žádané a oblíbené. Po revoluci v roce 1989 se Adidas rychle etabloval na českém trhu a otevřel zde řadu prodejen. Dnes je Adidas v České republice jednou z nejpopulárnějších značek sportovního oblečení a obuvi. Čeští zákazníci oceňují zejména kvalitu, design a širokou nabídku produktů Adidas. Značka je také aktivní v oblasti sponzoringu a spolupracuje s řadou českých sportovců a sportovních klubů.

Budoucnost značky adidas

Adidas, to je pojem sám o sobě. Tahle značka s třemi pruhy se nesmazatelně zapsala do historie sportovního oblečení a obuvi a zdá se, že její hvězda jen tak nezapadne. Naopak. Adidas se dynamicky rozvíjí a trendy mu rozhodně neunikají. Inovace je pro Adidas klíčová. Neustále pracuje na nových technologiích a materiálech, které sportovcům všech úrovní poskytují ten nejlepší možný komfort a výkon. Ať už jde o revoluční systém odpružení Boost nebo o prodyšné a udržitelné materiály z recyklovaných plastů, Adidas se nebojí posouvat hranice.

Důležitou součástí strategie Adidas je také spolupráce s influencery a sportovními hvězdami. Od ikonických tenistek až po fotbalové legendy, Adidas si pečlivě vybírá tváře, které reprezentují jeho hodnoty - vášeň pro sport, kreativitu a odhodlání. Udržitelnost je dalším klíčovým pilířem budoucnosti Adidas. Značka si uvědomuje svou odpovědnost vůči planetě a aktivně se snaží snižovat svůj dopad na životní prostředí. Vedle používání recyklovaných materiálů se zaměřuje také na snižování emisí CO2 a podporu udržitelných výrobních procesů.

Publikováno: 30. 01. 2025

Kategorie: móda